Poniedziałek Siódmego Tygodnia Wielkanocnego

25.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Zapowiedź powtórnego przyjścia (J 16,29-33)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć uczniów zwracających się do Jezusa w Wieczerniku.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o umocnienie w wierze, że jesteś prawdziwie Synem Bożym.
Punkt 1. „Teraz wierzymy, że od Boga wyszedłeś”. Apostołom wydaje się, że ich wiara jest już pewna, wiara, że Jezus to Syn Boga. Czy miałem kiedyś wątpliwości co do Bóstwa Chrystusa? Może wiara w Jezusa Boga-Człowieka jest dla mnie czymś oczywistym?
Punkt 2. Jezus podważa dobre samopoczucie uczniów na temat wiary w Niego: „Teraz wierzycie? Oto nadchodzi godzina (…) że Mnie zostawicie samego”. Uczniowie nie zdają sobie sprawy z próby wiary, jaka ich czeka. Ja też powinienem z pokorą spojrzeć na moją wiarę. Czy przeżyłem już godzinę próby mojej wiary? Może te próby były całkiem małe, a mnie wprawiały w panikę i strach, zapierałem się wtedy Jezusa np. milczeniem? Poproszę, aby Chrystus zachował moją wiarę na godzinę prawdziwej próby wiary, abym Jezusa nie opuścił nigdy, przenigdy… Poproszę pokornie, abym Go nie opuścił dzisiaj…
Punkt 3. Jezus mówi, że nie jest sam. Mówi to, abyśmy mieli pokój. Pokój w Nim. Nawet brak świadectwa wiary u chrześcijan, zgorszenia i wstyd, który przynoszą wierni Kościołowi, nie zniszczą jedności Ojca i Syna w Duchu Świętym. „Na świecie doznacie ucisku, ale miejcie odwagę: Jam zwyciężył świat”. Prześladowania dotkną i mnie. Czy mam doświadczenie krytyki z powodu wyznawanej wiary? Jak reaguję na nie? Czy jestem pewny swojej wiary w takich sytuacjach? Poproszę o odwagę, poproszę o pokój, który obiecuje Jezus, poproszę o wiarę w zwycięstwo Jezusa.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odwagę wyznawania wiary
- podziękować za zwycięstwo Jezusa nad światem
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie wiernej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.