Uroczystość Zesłania Ducha Świętego

31.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst /Ewangelia z Wigilii/: Źródło wody żywej (J 7,37-39)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa wołającego doniosłym głosem.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, wylej na mnie swego Ducha.
Punkt 1. Jezus woła donośnym głosem. Jezus podnosi głos starając się zwrócić uwagę tłumu na swoje słowa. Jak ja przyjąłbym donośny głos Jezusa, może krzyk? Jak reaguję na podniesiony głos? Czy rozróżniam między podniesionym głosem z gniewu a podniesionym głosem z uwagi na wagę wypowiadanych słów? Czy mam w sobie siłę do mówienia doniosłym głosem? A może krzyczę i podnoszę głos na ludzi, ale z powodu zdenerwowania i gniewu? Dlaczego podnoszę głos?
Punkt 2. „Jeśli ktoś jest spragniony, niech przyjdzie do mnie i pije”. Woda jest potrzebna człowiekowi do życia. Pragnienie mówi nam o tej potrzebie. Jakie jest moje największe pragnienie? Czego dotyczy: świata doczesnego czy nadprzyrodzonego? Będę szczery w odpowiedzi na pytanie: czego pragnę? I gdzie szukam zaspokojenia tego pragnienia? Czy u Jezusa? Czy Jezus może zaspokoić to pragnienie? Co Jezus powiedziałby o moim pragnieniu?
Punkt 3. „Powiedział to o Duchu, który mieli otrzymać wierzący”. Duch jest jak woda. Aby otrzymać Ducha trzeba pragnąć, trzeba wołać o Niego, trzeba wołać donośnym głosem: Przyjdź! Jaka jest moja modlitwa do Ducha Świętego? Czy On jest moim pragnieniem? Czy Go przywołuję?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność modlitwy o Ducha Świętego
- podziękować za Boże pragnienia, które noszę w sobie
- powierzyć się Matce Najświętszej, Przybytkowi Ducha Świętego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.