Wtorek Czwartego Tygodnia Wielkanocnego

5.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Chrystus jedno z Ojcem (J 10,22-30)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Spróbuję sobie wyobrazić świątynię jerozolimską. Zobaczę Jezusa przechadzającego się w świątyni i Żydów .
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o pewność, że mój los jest w Twoich rękach.
Punkt 1. Jezus przechadzał się po świątyni. Świątynia jest miejscem, w którym Jezus „przechadza się”. To w kościele mogę Go spotkać, mogę zauważyć, mogę zapytać, mogę nawet zaatakować pytaniem, jak czynili to Żydzi. W którym kościele ostatnio dostrzegłem Jezusa? Czy zauważyłem, że przeszedł obok mnie? Czy zagadnąłem Go?
Punkt 2. ”Wy nie wierzycie, bo nie jesteście z moich owiec”. Z kimś kto opuścił owczarnię Jezusa trudno się dogadać. Czy zgadzam się na to, że z niektórymi ludźmi, ze względu na to, że wierzę w Jezusa, nie dojdę do porozumienia, dopóki nie uwierzą tak jak ja? Wiara zmienia perspektywę patrzenia na świat i ludzi. Kogo mogę wymienić, z kim się rozumiem? Czy wiem, jaki jest stan jego wiary. I kogo mogę wymienić, z kim się nie rozumiem? I czy wiem, jaki jest jego stan wiary?
Punkt 3. ”Nie zginą owce na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki”. W jednej z piosenek religijnych śpiewamy, że Jezus „mocną ręką trzyma mnie”. Czy mam tę pewność, iż dając się pochwycić Jezusowi, mogę czuć się bezpiecznie nie tylko dzisiaj i jutro, ale na wieki? Czy pozwalam Mu na to, by mnie chwycił? By chwycił moje życie w swoje ręce i trzymał?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić, abym pozwolił się uchwycić Jezusowi tak mocno, bardzo mocno…
- podziękować za kościół, w którym się modlę
- powierzyć się Matce Najświętszej, od której rąk Jezus uczył się pewnego uścisku.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.