Wspomnienie św. Filipa Nereusza, kapłana

26.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: W obliczu dokonanego dzieła (J 17,1-11a)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa modlącego się do Ojca w obecności uczniów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, aby moje życie było oddawaniem Ci chwały.
Punkt 1. Jezus prosi Ojca, aby otoczył Go swoją chwałą. Potęga i majestat Boga, Jego chwała, objawia się w krzyżu Chrystusa. To wydarzenie uobecnia się w Eucharystii. Uwielbienie chwały Bożej najpełniej następuje we Mszy świętej. W prostych znakach liturgii objawia się cała potęga Bożego majestatu. Uświadomię sobie, że każdy mój udział we mszy świętej jest udziałem w najwyższej chwale Bożej. Moje gesty i moje słowa, moja obecność na mszy mają wielkie znaczenie, ponieważ biorę udział w dziele Bożym, który przysparza chwały Bogu.
Punkt 2. „Słowa bowiem, które mi powierzyłeś, im przekazałem, a oni je przyjęli i prawdziwie poznali”. Jezus pragnie przekazywać mi słowa od Ojca. I pragnie bym je przyjął. Jak przyjmuję Jego słowo? Gdzie Go najchętniej słucham? Czy Jego słowo, które słyszę, poznaję głębiej? Czy przynosi ono we mnie chwałę Bogu?
Punkt 3. „Nie proszę za światem, ale za tymi, których mi dałeś”. Modlitwa Jezusa dotyczy tych, którzy przez wiarę zostali powierzeni Mu przez Ojca. Jestem tym, który ma otoczyć chwałą Boga. Moje życie ma być chwaleniem Boga. O to, aby tak się stało modli się Jezus. To nie jest tylko moja aktywność. Aby w pełni uwielbić Boga potrzebuję oddać się Jezusowi, aby mógł uczynić z mojego życia chwałę. Czy mam świadomość, że żyję na chwałę Boga? Tak jak biedronka i stokrotka moje istnienie ma być na cześć Stwórcy. Do tej chwały jednak ma się dołączyć moja wola życia dla niego. Poproszę o wolę oddawania swoim życiem Bogu chwały.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wolę oddawania Bogu chwały
- podziękować za modlitwę Jezusa
- powierzyć się Matce Najświętszej, którą nazywamy Przybytkiem chwalebnym.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.