Święto św. Andrzeja Boboli, kapłana i męczennika

16.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Prośba za przyszły Kościół (J 17,20-26)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa modlącego się w obecności Apostołów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o świadomość obecności w Twojej modlitwie.
Punkt 1. „Ojcze Święty, proszę nie tylko za nimi, ale i za tymi, którzy dzięki ich słowu będą wierzyć we Mnie”. Jezus w Wieczerniku modlił się za Apostołów, ale modlił się i za wszystkie pokolenia wierzących w Niego. Modlił się także za mnie. Uświadomię sobie fakt obecności w Jezusowej modlitwie. Wtedy i dziś. Jezus wstawia się przed Ojcem za mną.
Punkt 2. „Aby wszyscy stanowili jedno”. Brak jedności jest raną wśród wierzących w Jezusa. Jakie dostrzegam podziały w mojej wspólnocie, parafii? Czy nie jestem również za nie odpowiedzialny? Czy w mojej modlitwie jest obecna sprawa jedności mojej wspólnoty, Kościoła?
Punkt 3. „Ojcze chcę, aby także ci, których mi dałeś, byli ze Mną tam, gdzie Ja jestem”. Jezus z prostotą dziecka przed Ojcem wyraża, to czego chce. A chce dla nich tego, co najważniejsze – Nieba. Wstawia się za swoimi uczniami. Są oni darem dla Niego od Ojca, więc troszczy się o ten dar. Jestem darem dla Jezusa. Czy potrafię myśleć w takich kategoriach, że On czegoś dla mnie chce? Czy ja potrafię tak ludzi przyjmować, jako dar od Boga? Czy chcę czegoś dla nich przed Bogiem? Czego chcę dla znanych mi osób, a czego jeszcze Bogu nie przedstawiłem? Czy chcę dla nich Nieba?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar modlitwy wstawienniczej
- podziękować za modlitwę Jezusa za mnie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Wspomożeniu wiernych.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.