Czwartek Szóstego Tygodnia Wielkanocnego

21.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Zapowiedź powtórnego przyjścia (J 16,16-20)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Jezus mówiący ostatnie słowa do Apostołów w Wieczerniku,
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o dar radości.
Punkt 1. „Jeszcze chwila, a nie będziecie mnie oglądać, i znowu chwila, a ujrzycie Mnie”. Dla Jezusa czas nie ma takiego znaczenia jak dla nas. Wszystko jest chwilą. Dla Boga tysiąc lat jest jak jeden dzień, a jeden dzień jak tysiąc lat. Jak przeżywam swój czas? Czy mogę spojrzeć na swoje życie jak na chwilę? Czy mogę spojrzeć na swoje życie jak na długi czas dany mi w darze? Które spojrzenie dominuje? Dlaczego dominuje? Co Jezus mógłby mi powiedzieć na ten temat?
Punkt 2. „Jezus poznał, że chcieli go pytać”. Uczniowie nie rozumieją, co Jezus ma na myśli. Boją się zapytać wprost, rozmawiają ze sobą. A on poznaje, że chcą Go pytać. On wie, kiedy ja chcę pytać. Jakie pytania noszę w sobie? Jakie rodzą się w czasie tej modlitwy? Dlaczego nie pytam? Co mnie powstrzymuje? Kogo pytam, jeśli nie Jego?
Punkt 3. ”Wy będziecie się smucić, ale smutek wasz zamieni się w radość”. Jezus przypomina, że smutku uczniowie nie unikną. W perspektywie jest jednak radość. Radość, która rodzi się ze smutku jest najtrwalszą radością. Jaka jest moja radość? Na ile związana ze smutkiem? Czego ten smutek dotyczy? Co ostatnio mnie zasmuciło i czy miałem nadzieję na radość? Co ostatnio mnie uradowało i jaki to miało związek ze smutkiem?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność smucenia się
- podziękować za to, że Jezus zna moje pytania, zanim je zadam
- powierzyć się Matce Najświętszej, której Anioł powiedział: Raduj się...
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.