Święto św. Macieja Apostoła

14.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Prawa przyjaźni z Jezusem (J 15,9-17)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa przemawiającego do apostołów w czasie Ostatniej Wieczerzy.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym był wierny Twojej przyjaźni.
Punkt 1. „To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna”. Jezus mówi o konieczności trwania w Nim, w Jego miłości. To dobra wiadomość, ona daje radość, pełną radość. Co jest źródłem mojej radości? Czy opieram się na drobnych, ziemskich, radościach, czy też pragnę tej radości, która wynika za zjednoczenia z Jezusem? Czy doświadczyłem tej radości?
Punkt 2. „To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, jak Ja was umiłowałem”. Chrystus jest wzorem naszej miłości. Patrzenie na Jego miłość do mnie jest szkoła mojej miłości do bliźnich… Kontemplacja Jego postawy sprawi, że mogę postąpić w moim odniesienie do ludzi… Poproszę o dar zapatrzenia się w miłość Jezusa do mnie.
Punkt 3. „Nie wyście mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili, i by owoc wasz trwał”. Jezus nazywa mnie swoim przyjacielem, mówi, że mnie wybrał. To nie ja uwierzyłem w Niego i wybrałem na mojego Pana i Zbawiciela. To On mnie wybrał. Wybrał mnie, abym szedł, abym wyruszył w drogę, która ma przynieść trwałe owoce. Ten wybór może wydawać się przypadkiem. Maciej został wybrany na Apostoła drogą losowania. Jaka jest moja historia wyboru? Czy ją mam? Do jakiego zadania jestem wybrany, jaką drogą podążam? Czy mam świadomość wybrania czy jej unikam?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wierność wybraniu przez Jezusa
- podziękować za przyjaźń Jezusa
- powierzyć się Matce Najświętszej, szczególnie przez Boga wybranej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.