Wtorek Piątego Tygodnia Wielkanocnego

12.05.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Pokój (J 14,27-31a)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie Jezusa przemawiającego do apostołów w czasie Ostatniej Wieczerzy..
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym potrafił przyjąć dar Twojego pokoju.
Punkt 1. „Pokój zostawiam wam, pokój Mój wam daję”. Darem Chrystusa jest pokój. On, który za chwilę będzie drżał w Ogrodzie Oliwnym, jest samym pokojem i chce go udzielać. Nie jest to pokój „tego świata”. Jest to dar przekraczający wszelkie stany dobrego samopoczucia i braku kłopotów, za którymi tęsknimy. Dar pokoju Jezusa jest większy. Odnajdę w historii swojego życia ten dar. Kiedy go zauważyłem? Czy daję się obdarować, czy szukam miejsc, ciszy, gdzie Jezus daje ten dar? Czy odnajdę w pamięci te chwile, które były zaskakującym podarowaniem pokoju? A może wystarczy mi doraźne dobre samopoczucie i psychiczny luz?
Punkt 2. „Niech się nie trwoży serce wasze ani się nie lęka”. Zaglądnę w swoje serce i zobaczę, czego w ostatnim czasie się boję i co mnie niepokoi. Czy ma to związek z Jezusem? Czy lękam się utraty Jego samego? Jego odejścia… Jakie „problemy” mnie niepokoją? W szczerej modlitwie przyznam się do nich i powierzę je Jezusowi. Postaram się usłyszeć słowa: Niech Twoje serce się nie trwoży i niech się nie lęka…
Punkt 3. „Odchodzę i przyjdę znów do was”. Jezus odchodzi i przychodzi. To Jego styl obcowania z człowiekiem. Wie, że musi odejść, wie, że apostołowie się lękają, ale wie też, że będzie to pożyteczne i że znów przyjdzie. W jakim jestem stanie teraz – czy martwię się, że Jezus mnie opuszcza, czy płaczę, że odszedł, czy czekam na Jego przyjście? Jakie uczucia mi towarzyszą w tym stanie? Czy dzisiejsza Ewangelia jest dla mnie pociechą?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o przezwyciężenie swoich lęków i niepokojów
- podziękować za dar pokoju pochodzący od Jezusa
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej pokoju.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.