Dwudziesta Niedziela Zwykła

16.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Mowa eucharystyczna (J 6,51-58)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Przywołać w wyobraźni obraz siebie przyjmującego Komunię pod dwiema postaciami. Usłyszeć słowa: Kto spożywa Moje ciało i krew Moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o doświadczenie, że Eucharystia jest pokarmem dającym życie.
Punkt 1. „Sprzeczali się między sobą Żydzi mówiąc: ‘Jak On może nam dać swoje ciało na pożywienie?’”. Czy podobnie jak Żydzi miałem wątpliwości, co do prawdziwej obecności Jezusa w Komunii świętej? Kiedy to było i jak się skończyło? Jak jest teraz? Co powiem Jezusowi o swojej wierze w Jego słowa, że jest prawdziwym pokarmem i prawdziwym napojem pod postacią Chleba i Wina?
Punkt 2. „Kto spożywa moje ciało i pije moją krew, ma życie wieczne, a ja go wskrzeszę w dniu ostatecznym”. Czy przyjmowanie Komunii świętej pod dwiema postaciami ożywia moją wiarę? Czy pomaga mi przeżywać Mszę świętą? W jakich okolicznościach ją przyjmowałem, w jakiej wspólnocie? Opowiem Jezusowi o swoich doświadczeniach spożywania Jego ciała i krwi.
Punkt 3. „Kto spożywa Moje ciało i krew Moją pije, trwa we Mnie, a Ja w nim”. Czy chciałbym być z Jezusem tak blisko? Jak blisko chciałbym być? Czy może boję się tej bliskości? Czy Komunia święta sprawia we mnie tę bliskość? Czy wiem, że nie muszę tego czuć, że On jest we mnie, ale potrzebuję tylko wierzyć Jego słowom: trwam w Tobie, a ty trwasz we mnie. Jak wygląda moje dziękczynienie po Komunii świętej? Czy jest trwaniem? Ile czasu trwa?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar modlitwy dziękczynienia
- podziękować za Komunię świętą pod dwiema postaciami
- powierzyć się Matce Najświętszej, Niewieście Eucharystii.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.