Wspomnienie św. Moniki

27.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Potrzeba czujności. Przypowieść o wiernym i niewiernym słudze (Mt 24,42-51)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie siebie czekającego na Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o umiejętność czujności.
Punkt 1. „Czuwajcie, bo nie wiecie, w którym dniu Pan wasz przyjdzie”. Wezwanie do czuwania jest jednym z głównych wezwań Ewangelii. Jak ja przeżywam oczekiwanie? Jak reaguję, gdy ktoś czy coś się spóźnia? Czy lubię mieć wszystko ustalone w określonych porach? Jak podchodzę do spraw, które mają nieokreśloną przyszłość? Nie wiem, kiedy Jezus przyjdzie…
Punkt 2. „Bądźcie gotowi, bo w chwili, której się nie domyślacie Syn Człowieczy przyjdzie”. Jak znoszę zaskakujące sytuacje? Czy wiem, że przyjście Jezusa będzie zaskoczeniem dla wielu. Czy będzie nim dla mnie? Czy Jezus mógłby dziś przede mną stanąć? Co bym Mu powiedział, jak zareagował?
Punkt 3. „Szczęśliwy ów sługa, którego pan, gdy wróci zastanie przy tej czynności”. Oczekiwanie na Jezusa jest związane z codzienną aktywnością, z codziennym wypełnianiem Jego woli. Mam robić to, co do mnie należy i być w każdej chwili gotowym do zdania relacji ze swego życia. Czy jestem na to już gotowy? Czy przeżywając poszczególne dni jestem spokojny, gdyby Pan przyszedł i mógłbym Mu opowiedzieć o tym co robię i co zrobiłem? A może nie jestem gotowy i ta myśl rodzi we mnie lęk albo nawet panikę? Przyjrzę się uczuciom, które wzbudzają w mnie słowa Jezusa.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o gotowość na przyjście Pana
- podziękować za to, że Jezus przyjdzie do mnie
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce czuwającej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.