Wspomnienie św. Piusa X, papieża

21.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Największe przykazanie (Mt 22,34-40)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć uczonego w Prawie jak staje przed Jezusem i zadaje Mu pytanie: Które przykazanie w Prawie jest największe?. Usłyszeć odpowiedź Jezusa: Będziesz miłował…
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o miłość Boga, moich bliźnich i siebie samego.
Punkt 1. Które przykazanie jest największe? Czy dla mnie któreś z przykazań ma decydujące znaczenie? Które to przykazanie i dlaczego? Czy może kieruję się jakąś zasadą życia, którą ktoś mi polecił, która sam przyjąłem? A może właśnie szukam takiej zasady, która wyjaśniałaby i upraszczała wszystko: życie, wiarę, Boga…
Punkt 2. Miłować Boga całym sercem, duszą, umysłem to największe przykazanie. Co najbardziej we mnie miłuje Boga? Serce? Dusza? A może umysł? Czy miłuję Boga uczuciami, czy może w głębi swojej duszy szukam Go? A może są to głównie poszukiwania intelektualne? Poproszę, aby wszystkie moje władze duchowe zgodnie kierowały się ku Bogu…
Punkt 3. „Będziesz miłował bliźniego swego jak siebie samego”. Na ile dbam o siebie, a na ile o innych? Kogo stawiam w centrum? Siebie i swoje pragnienia, czy potrzeby bliźniego? Jedno i drugie jest ważne: ja i moi bliźni. Mam prawo, by dobrze o sobie myśleć i dbać o siebie, i mój bliźni ma prawo bym dobrze o nim myślał i dbał o niego. Czy łatwo mi przychodzi pogodzić miłość własną z miłością bliźniego? Dlaczego tak i dlaczego nie?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o miłość Boga, bliźniego i siebie
- podziękować za przykazanie miłości – streszczenie wszystkich przykazań
- powierzyć się Matce Najświętszej, miłującej Boga ponad wszystko.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.