Wspomnienie bł. Bronisławy

1.09.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienie opętanego (Łk 4,31-37)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa w synagodze, jak wypędza złego ducha z opętanego.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o doświadczenie mocy Twojego słowa.
Punkt 1. „Zdumiewali się Jego nauką, gdyż słowo Jezusa było pełne mocy”. Czy doświadczyłem już mocy słów Jezusa? Czy w mojej medytacji słowo Boże przemówiło tak mocno do mnie, że wzbudziło zdumienie? Słowa Jezusa mają moc i dzisiaj. Będę prosił, bym doświadczał tej mocy.
Punkt 2. „Milcz i wyjdź z niego”. Zły duch doskonale wie, z kim ma do czynienia. Próbuje z Jezusem rozmawiać: Przyszedłeś nas zgubić? Jezus nie wdaje się w żadne pertraktacje: Milcz – rozkazuje złemu duchowi. Przypomnę sobie sytuacje z ostatnich dni, w który wszedłem w dialog z myślami pochodzącymi od złego. Do czego mnie ten dialog doprowadził? A co było gdy działałem zdecydowanie odrzuciwszy wszelką dyskusję ze Złym? Co wybiorę? Jako sposób walki ze złym duchem? Dialog czy Jezusowe „milcz”?
Punkt 3. „Cóż to za słowo? Z władzą i mocą rozkazuje nawet duchom nieczystym”. Jezus ma władzę nad złym duchem. Jego słowo ma moc. Moje słowo jeśli jest słowem Jezusa, które On mówi przeze mnie również ma moc. Mam moc swoimi słowami powstrzymać ludzi przed złem. Poproszę o otwarcie się na słowo Jezusa. By ono było we mnie, by On zechciał mówić przeze mnie: milcz dla złych myśli.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o słowo Jezusa pełne mocy.
- podziękować za słowa Jezusa, które mnie umocniły.
- powierzyć się Matce Najświętszej, która odrzucała wszelkie zakusy złego ducha.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.