Święto św. Bartłomieja Apostoła

24.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Świadectwo uczniów (J 1,45-51)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Filipa, który prowadzi Natanaela do Jezusa. Usłyszeć słowa: Rabbi, Ty jesteś Synem Bożym.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o dar mówienia o Tobie.
Punkt 1. „Znaleźliśmy Jezusa, syna Józefa z Nazaretu”. Filip znalazł Jezusa i podzielił się tym odkryciem. Czy znalazłem Jezusa? Czy potrafię się tym dzielić? Co staje na przeszkodzie, bym dzielił się moim odkryciem?
Punkt 2. „Czy może być co dobrego z Nazaretu? Chodź i zobacz”. Powątpiewanie jest pierwszą reakcją na dzielenie się wiarą w Jezusa. Jak reaguję na to, gdy ktoś nie podziela mojego entuzjazmu wiary? Chodź i zobacz… Czy zaprowadziłem kogoś tam, gdzie spotkałem Jezusa? Jakie to są ‘miejsca’? Czy chciałbym to zrobić?
Punkt 3. „Zobaczysz jeszcze więcej niż to”. Jezus sam objawia się Natanaelowi, zaskakuje go poznanie jego życia. Czy mam świadomość, że Jezus mnie zna? Dogłębnie. Nawet to czego się wstydzę, czy boję, On zna. Czy chcę być tak poznawany? Czy cieszę się z tego poznania? Podziękuję Jezusowi, że zna mnie lepiej niż ja sam siebie…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar mówienia o Jezusie
- podziękować za to, że Jezus mnie zna
- powierzyć się Matce Najświętszej, która zobaczyła wielkość darów Bożych w swoim życiu.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.