Uroczystość NMP Częstochowskiej

26.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Pierwszy znak w Kanie Galilejskiej (J 2,1-11)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć wesele, Jezusa siedzącego za stołem, może tańczącego. Zobaczyć brak wina, Maryję, która zwraca uwagę Jezusa na ten fakt, reakcję Jezusa. Zobaczyć w stągwiach wodę, potem wino i reakcję ludzi na ten cud.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o radość z Twoich darów .
Punkt 1. „W Kanie Galilejskiej odbywało się wesele…”. Jezus uczestniczy w życiu społeczności, także w radości nowożeńców. Czym dla mnie są uroczystości weselne? Co w nich lubię najbardziej? Czy lubię być zapraszany? Czy są to miejsca, gdzie może być Jezus? Czy spotkałem go na weselu? W którym momencie?
Punkt 2. „Nie mają już wina”. Jezus okazuje się wrażliwy na prośbę Matki. Dotyczy ona być może prozaicznej sprawy. Jezus jednak musi uważać ją za ważną, skoro decyduje się na pierwszy cud. Umożliwia trwanie w radości weselnej, czego symbolem jest obfitość wina. Co odbiera mi radość? Co sprawia, że moje życie nie jest weselem? Czy dziękowałem Jezusowi za dary, które sprawiały, że radość pojawiała się w moim życiu na nowo? Jaki dar z ostatnich mogę wymienić? Czy był tak zwyczajny jak wino? Czy było on obfity?
Punkt 3. „Taki to początek znaków uczynił Jezus w Kanie Galilejskiej”. Jaki cud Jezusa w moim życiu zapamiętałem jako pierwszy? Spróbuję go sobie przypomnieć i przeżyć na nowo. Pozostanę w uwielbieniu za dary Boże.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o radość z Bożych darów
- podziękować za troskę Jezusa o doczesne ludzkie sprawy
- powierzyć się Matce Najświętszej, wstawiającej się za nami u Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.