Wspomnienie Najświętszej Maryi Panny Królowej

22.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Ostrzeżenie przed uczonymi w Piśmie (Mt 23,1-12)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie siebie na pierwszym i na ostatnim miejscu.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o pokorę.
Punkt 1. „Czyńcie więc i zachowujcie wszystko, co wam polecą, ale uczynków ich nie naśladujcie”. Dość często się zdarza, że ci którzy mają być nauczycielami, autorytetami, sami nie żyją tak jak nauczają. Jakie uczucia wzbudzają we mnie tacy ludzie? Czy słucham jeszcze takich ludzi, gdy dostrzegę ów rozdźwięk między słowem a czynem? Czy już nie wierzę w nic, co mówią? Czy sam jestem w takiej sytuacji, by być wzorem dla innych, a sprzeniewierzyłem się swoim poglądom? Jak wówczas patrzyłem na siebie? Dlaczego?
Punkt 2. „Wiążą ciężary wielkie i nie do uniesienia i kładą je ludziom na ramiona, a sami palcem ruszyć ich nie chcą”. Czy ktoś wymagał ode mnie więcej niż sam od siebie? Czy sam czasem tak nie czyniłem? Zobaczę jak wielką mądrość trzeba mieć, aby właściwie wymagać od siebie i od innych. Czy chcę takiej mądrości? Czy poproszę o nią?
Punkt 3. „Największy z was niech będzie waszym sługą”. Wielu faryzeuszy i uczonych w Piśmie swoja pobożnością kreowało swój własny wizerunek. Czy wykrywam w sobie tę postawę? Robię coś, aby inni mnie widzieli. Może ona być bardzo dobrze zamaskowana, dlatego dokładnie należy ją rozważyć. Drogą do wielkości jest droga pokory i służby. Co czuję, gdy nikt mnie nie zauważa? Może chciałbym wtedy odczuwać radość?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o radość z bycia pokornym
- podziękować za odkrycie w sobie postawy faryzejskiej
- powierzyć się Matce Najświętszej, pokornej Służebnicy Pańskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.