Wspomnienie św. Jacka, kapłana

17.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Bogaty młodzieniec (Mt 19,16-22)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć młodzieńca, który zbliża się do Jezusa. Usłyszeć jego pytanie: Co dobrego mam czynić, aby otrzymać życie wieczne? Zobaczyć Jezusa. Usłyszeć Jego odpowiedź: sprzedaj, co posiadasz… przyjdź i chodź za mną…
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o poznanie tego, co powstrzymuje mnie przed pójściem za Jezusem.
Punkt 1. „Nauczycielu, co dobrego mam czynić, aby otrzymać życie wieczne?”. Młodzieniec nie pyta o sukces w życiu doczesnym, ale o najwyższą wartość jaką jest życie wieczne. Kiedy zacząłem myśleć kategorią życia wiecznego? Czy stało się ono dla mnie najważniejsze? Może jeszcze o tym nie myślałem? Czy jestem w stanie postawić teraz szczerze to pytanie Jezusowi? Co robić, aby się zbawić i być z Nim na wieki?
Punkt 2. „Zachowaj przykazania”. Dziesięć Bożych przykazań to podstawa w drodze do życia wiecznego. Czy jestem w stanie powiedzieć: przestrzegałem tego wszystkiego? Kiedy nie przestrzegałem i jakie skutki to przyniosło w moim życiu? Od kiedy przestrzegam? Czy mam poczucie, że jeszcze mi czegoś brakuje, że 10 przykazań to jeszcze nie to, czego oczekuje Jezus?
Punkt 3. „Jeśli chcesz być doskonały, idź, sprzedaj, co posiadasz, i rozdaj ubogim, a będziesz miał skarb w niebie. Potem przyjdź i chodź za mną”. Co jest moim skarbem? Czego nie oddałbym, aby pójść za Jezusem? Co mnie jeszcze powstrzymuje przed pełnią wiary? Porozmawiam szczerze o tym z Jezusem. Zobaczę jakie uczucia się we mnie budzą. Młodzieniec odszedł zasmucony, a jaki ja wychodzę z tej modlitwy?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o poznanie tego, co powstrzymuje mnie przed pójściem za Jezusem
- podziękować za słowa Jezusa „jeśli chcesz”, które mnie do niczego nie zmuszają…
- powierzyć się Matce Najświętszej, która cała oddała się Bogu.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.