Wspomnienie św. Maksymiliana Marii Kolbego, kapłana i męczennika

14.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Nierozerwalność małżeństwa (Mt 19,3-12)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie ślub w kościele narzeczonych, o których mamy przekonanie, że będą sobie wierni.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o zachwyt nad tajemnicą ludzkiego małżeństwa
Punkt 1. „Czy wolno oddalić swoją żonę z jakiegokolwiek powodu?”. Czy znam małżeństwa, w których mąż i żona rozstali się? Jakie to są osoby? Może moi rodzice? Może to moje małżeństwo? Jakie znam powody tego rozstania? Czy przyzwalałem na to rozstanie? Jak patrzę na sprawę rozwodu?
Punkt 2. „Czy nie czytaliście, że Stwórca stworzył ich jako mężczyznę i kobietę? (…) Dlatego opuści człowiek ojca i matkę i złączy się ze swoją żoną, i będą oboje jednym ciałem”. Co wiem o małżeństwie? Co czytałem o małżeństwie? Czy medytowałem nad opisem stworzenia z Księgi Rodzaju? Co oznacza dla mnie być „jednym ciałem”? Jakie jest moje małżeństwo? Opowiem szczerze o tym Jezusowi… Czy pragnę żyć w małżeństwie? Opowiem Jezusowi o moich marzeniach związanych z przyszłą rodziną…
Punkt 3. „Są i tacy bezżenni, którzy dla królestwa niebieskiego sami stali się bezżenni. Kto może pojąć, niech pojmuje”. A może dręczy mnie poczucie samotności i braku perspektywy małżeństwa? Jak odbieram w tej sytuacji tekst dzisiejszej Ewangelii? Dlaczego tracę nadzieję? Czy dokonałem wyboru życia w samotności? Czy jestem szczęśliwy w tym stanie? Dlaczego tak, a dlaczego nie? Czy pociąga mnie taki wybór i nie umiem go jeszcze dokonać? Porozmawiam szczerze z Jezusem o tej sprawie…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o rozpoznanie swojego powołania lub o umocnienie dokonanego wyboru
- podziękować za małżeństwo, którego życie zachwyca mnie Bożym ideałem
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej rodzin.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.