Poniedziałek 22-ego Tygodnia Zwykłego

31.08.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Jezus w Nazarecie (Łk 4,16-30)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa przemawiającego w synagodze w Nazarecie. Zobaczyć reakcję Żydów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o rozumienie Pisma.
Punkt 1. „Duch Pański spoczywa na mnie”. Słowa proroka Izajasza Jezus odnosi do siebie. Ale i ja mogę je odczytać w odniesieniu do siebie samego. Duch Pański, Duch Jezusa spoczął na mnie w chwili chrztu, w sakramencie bierzmowania, w innych sakramentach. Czy mam świadomości obecności Ducha Świętego we mnie? Rozważę ogromny dar jaki otrzymałem – dar Ducha.
Punkt 2. „Posłał Mnie, abym ubogim niósł dobrą nowinę”. Duch Święty przychodzi i posyła. Posyła, aby głosić dobrą nowinę. Komu przekazałem Dobrą Nowinę o Jezusie? W jaki sposób? Może jeszcze wcale nie myślałem, że do tego wzywa Duch Święty? Kiedy przyjąłem Dobrą Nowinę? Kto mi ją przekazał? Czy zauważam, że aby ją przyjąć trzeba być ubogim? Kto jest ubogi obok mnie, tak aby być gotowym na przyjęcie Ewangelii? Czy ja uważam się za ubogiego w tym sensie?
Punkt 3. „Posłał mnie, abym obwoływał rok łaski od Pana”. Słowa proroka Izajasza Jezus cytuje w konkretnym czasie. Czy dla mnie teraz nie rozpoczyna się jakiś nowy rok, nowy rozdział mojego życia /rok szkolny np./? Jak dzielę czas? Kiedy jest mój ‘nowy rok’? czy zastanawiałem się jaki on będzie? Jezus ogłasza rok łaski. Każdy rok jest rokiem łaski, bo każdego roku otrzymujemy od niego dary. Wymienię w modlitwie dary, które otrzymałem w minionym roku, od 31 sierpnia 2008. Podziękuję za nie. Uwierzę, że ten następny rok będzie też rokiem łaski.
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność głoszenia dobrej nowiny.
- podziękować za miniony rok, ‘rok łaski od Pana’.
- powierzyć się Matce Najświętszej, pełnej łaski.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.