32 Niedziela Zwykła

8.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Ostrzeżenie przed uczonymi w Piśmie. (Mk 12,38-44)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć wdowę jak wrzuca dwa pieniążki.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o hojność.
Punkt 1. „Tym surowszy dostaną wyrok”. Jezus piętnuje obłudę faryzeuszów. Jak ja traktuję ludzi, których religijność jest pozorna? Czy mam prawo ich osądzać? Czy sam jestem wolny od faryzeizmu?
Punkt 2. „Przypatrywał się, jak tłum wrzucał pieniądze do skarbony”. Jezus widzi ofiarność każdego człowieka. Jezus widzi moją ofiarność. Czy ja widzę swoją ofiarność? Ile i na co dałem ostatnio pieniędzy? Ile stanowiło to mojego dochodu? Czy jestem bogaty czy biedny?
Punkt 3. „Wszyscy bowiem wrzucali z tego, co im zbywało, ona zaś ze swego niedostatku wrzuciła wszystko, co miała, całe swe utrzymanie”. Można być ofiarnym i nic nie dać, bo nic to mnie nie kosztuje. Można dać niewiele i dać wszystko. Do jakiej grupy ja należę? Do jakiej chcę należeć?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o hojność.
- podziękować za otrzymane ostatnio pieniądze.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Wspomożeniu wiernych.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić