Niedziela Jezusa Chrystusa, Króla Wszechświata

22.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Przesłuchanie. (J 18,33b-37)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa przed Piłatem, słyszeć Jego głos..
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abyś był dla mnie Królem.
Punkt 1. „Królestwo moje nie jest z tego świata”. Jezus opowiadał o swoim królestwie w przypowieściach. Teraz przychodzi Mu zaświadczyć o królestwie swoim życiem. „Tak, jestem królem” – Jezus, który, wydaje się, nie ma żadnej władzy, przyznaje się do swojej królewskiej godności, bo ona przekracza władzę Piłata i żydowskich dostojników. Jaka jest moja godność? Czy wykracza poza ludzkie układy i naciski? Jak czuję się będąc pod władzą innych? Czy zachowuję swoją godność i wolność? Czy narzekam i jestem przytłoczony władzą, którą inni nade mną posiadają? Czy buntuję się? Czy bezwolnie się jej poddaję?
Punkt 2. „Ja się na to narodziłem i na to przyszedłem na świat, aby dać świadectwo prawdzie”. Jezus mówi, że jest Królem, bo taka jest prawda. Mimo że za chwilę z tego powodu dostanie wyrok śmierci. Czy mam odwagę mówić prawdę? Czy mówię ją tylko wtedy, gdy nic nie kosztuje? Jaką ostatnią sytuację sobie przypomnę, w której stanąłem po stronie prawdy, ale było to dla mnie niemiłe, trudne, bolesne?
Punkt 3. „Każdy, kto jest z prawdy słucha Mojego głosu”. Jeśli jestem prawdziwy, będę słuchał głosu Jezusa. Jeśli w moim życiu pojawia się fałsz, granice postępowania stają się mgliste, wtedy coraz słabiej będę słuchał Jezusa. Co wybiorę? Prawdę czy wygodę? Jezusowe królestwo czy ziemskie układy?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar bycia prawdziwym.
- podziękować za Jezusa Króla.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Anielskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić