Sobota 31-ego Tygodnia Zwykłego

7.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Dobry użytek z pieniądza. (Łk 16,9-15)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć swój majątek i swoje wydatki w ostatnim tygodniu.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o właściwy stosunek do pieniędzy.
Punkt 1. „Pozyskujcie sobie przyjaciół niegodziwą mamoną”. Pieniądze – niby moralnie obojętne – Jezus nazywa niegodziwymi. Jednak mogą służyć do dobra – najlepszym dobrem na ziemi jest budowanie dobrych relacji. To jest inwestycja, na którą można przeznaczyć pieniądze. Do czego służą mi pieniądze? Do zaspokajania swoich zachcianek? Czy widzę szansę w używaniu pieniędzy dla dobra moich przyjaciół?
Punkt 2. „Kto w drobnej rzeczy jest wierny, ten i w wielkiej będzie wierny”. Dobra materialne do drobna rzecz. Dobra wieczne – to są prawdziwe dobra. Jak wydaję pieniądze? Na co je wydaję najwięcej, najchętniej? Jak rozdaję miłość? Jak inwestuję w wiarę? Czy zabiegam o pomnożenie nadziei? Jeśli trwonię pieniądze, to zapewne i trwonię największe wartości, którymi Bóg mnie obdarował.
Punkt 3. „Słuchali tego chciwi na grosz faryzeusze i podrwiwali sobie z Niego”. Życie według wartości wiecznych, a dystans do pieniędzy może budzić politowanie i kpiny. Ale to co uchodzi za wielkie w oczach ludzi jest obrzydliwe w oczach Boga. Czy pieniądze mnie pociągają? Czy odkrywam w sobie chciwość? Czy żartuję z ludzi, którzy nie potrafią obchodzić się z pieniędzmi? A może lekceważę całkowicie pieniądze, wydaję je nie uwzględniając, że mogą służyć do większego dobra niż moje zachcianki?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o właściwy stosunek do pieniędzy.
- podziękować za dobra wieczne.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pannie łaskawej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić