Wspomnienie św. Rafała Kalinowskiego, kapłana

20.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Wypędzenie przekupniów. Nauczanie w świątyni. (Łk 19,45-48)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa wyrzucającego sprzedających w świątyni. Widzieć arcykapłanów chcących Go zabić.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, aby modlitwa była moim domem.
Punkt 1. „Mój dom będzie domem modlitwy”. Świątynia jest domem modlitwy. Czy w kościele czuję się jak w domu? Czy modlitwa jest moim domem? Jaki ten dom jest? Czy nie zanieczyszczony moimi interesami? Ile miejsca w tym domu zajmuje Bóg?
Punkt 2. „Uczyniliście z niego jaskinię zbójców”. Jak odbieram zachowanie ludzi w kościele? Czy dostrzegam akty szacunku dla świątyni, widzę modlitwę ludzi? Czy dostrzegam również akty profanacji, lekceważenia świętego miejsca? Jak na nie reaguję? Czy potrafiłbym kogoś upomnieć za złe zachowanie w miejscu świętym?
Punkt 3. „Czyhali na Jego życie”. Jezus broni świątyni, ale narusza interesy arcykapłanów i uczonych w Piśmie. Już wydali na Niego wyrok. Tylko nie potrafili go jeszcze zrealizować. Jaki jestem w stosunku do ludzi, którzy naruszają moją pozycję, moje interesy i wpływy? Czy sam spotkałem się z nienawiścią, może skrywaną, gdy występowałem wbrew czyimś planom, ale zgodnie z własnym sumieniem? Jak się potem czułem? Czy byłem pewny swego postępowania?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar modlitwy w kościele.
- podziękować za obecność Jezusa w świątyniach.
- powierzyć się Matce Najświętszej, która jest Domem Złotym.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić