Wspomnienie bł. Salomei, dziewicy

19.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Zapowiedź upadku miasta. (Łk 19,41-44)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa płaczącego nad Jerozolimą.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o wrażliwość na Twoją obecność.
Punkt 1. „Na widok miasta zapłakał nad nim”. Jezus płaczem nad miastem, które Bóg wybrał spośród innych miast, ale jego mieszkańcy nie rozpoznali przyjścia Syna Bożego. Co jest powodem mojego płaczu? Czy akceptuję swój płacz? Czy płaczę także nad innymi, nie tylko nad sobą? Czy płaczę nad zagubionymi duchowo, którzy nie rozpoznają, że Bóg do nich mówi i przychodzi?
Punkt 2. „Nie zostawią w tobie kamienia na kamieniu”. Jezus zapowiada zniszczenie miasta. Jak odbieram katastrofy, zniszczenia, klęski, o których informacje docierają do mnie? Czy mają one dla mnie również znaczenie religijne? Czy się nimi przejmuję?
Punkt 3. „Za to żeś nie rozpoznało czasu twojego nawiedzenia”. Mamy rozpoznać czas przyjścia Boga. Znaków jest wystarczająco dużo. To tylko nasza pycha nakazuje nam trwać z uporem przy swojej wizji świata i wydarzeń. Czy pamiętam wydarzenia, które pokazały mi, że Bóg przyszedł do mojej rodziny, parafii, miejscowości? Czy potrafię być na znaki Boga dla całej wspólnoty wrażliwy?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odczytanie znaków obecności Boga dla wspólnoty.
- podziękować za przyjście Jezusa do Jerozolimy.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić