Czwartek 31-ego Tygodnia Zwykłego

5.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Zabłąkana owca. Zagubiona drachma. (Łk 15,1-10)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć pasterza szukającego owcy i kobietę szukającą drachmy.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o radość z nawrócenia.
Punkt 1. „Zbliżali się do Jezusa wszyscy celnicy i grzesznicy, aby Go słuchać”. Grzesznicy przychodzili słuchać, faryzeusze, aby podsłuchiwać i podchwycić Jezusa na jakimś słowie. Poczucie własnej doskonałości utrudnia mi słuchanie Jezusa. Grzech i słabość otwiera mnie na Jego słowo. Czy doświadczyłem swojej słabości, która sprawiła, iż zbliżyłem się do Jezusa? Czy gdy byłem mądry sam z siebie zauważyłem, że słowo Jezusa nie jest dla mnie takie ważne?
Punkt 2. „Któż z was, gdy ma sto owiec…”. Czy jestem taką zagubioną owcą, której Jezus szuka? Zagubiony tzn. taki, który nie wie, dokąd iść. Pozostaje mu dawać znaki o swoim istnieniu i ufać w miłość i mądrość pasterza. Gdzie jestem teraz? Bezpieczny w owczarni czy zagubiony? Co robię i jak się czuję w tym stanie?
Punkt 3. „Cieszcie się ze mną, bo znalazłem owcę, która mi zginęła”. Radość z odnalezienie kogoś, kto się zgubił jest wyjątkową radością. Czy chciałbym szukać tych, którzy giną? Czy chciałbym bym odnaleziony i spotkać taką radość? Czy Jezus mnie kiedyś odnalazł? Co pamiętam z tego dnia? Czy znam radość Jezusa, który nieustannie odnajduje mnie w sakramencie pokuty?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o radość z nawrócenia.
- podziękować za odnalezienie mnie przez Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Ucieczce grzeszników.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić