Poniedziałek 33-tego Tygodnia Zwykłego

16.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Niewidomy pod Jerychem. (Łk 18,35-43)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić niewidomego, który siedzi przy drodze, wypytuje o to, co się dzieje, woła o litość. Zobaczyć Jezusa, który przystaje i pyta, co ma mu uczynić.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o odwagę szukania pomocy.
Punkt 1. „Jakiś niewidomy siedział przy drodze i żebrał. Gdy usłyszał, że tłum przeciąga, dowiadywał się, co się dzieje”. Niewidomy jest "nikim", jednym z wielu żebraków i chorych. Ale jest zainteresowany tym, co dzieje się wokół. Czeka na swoją szansę, mimo że nikt nie zwraca na niego uwagi. On potrafi wykorzystać słuch i mowę, aby dowiedzieć się, o co chodzi i zawołać: Jezusie, ulituj się. Czy gdy przytłacza mnie cierpienie potrafię jeszcze tymi siłami, które mam szukać pomocy? A może wolę powiedzieć sobie, że jestem nikim i nic nie jestem w stanie zrobić?
Punkt 2. „Jezus przystanął i kazał go przyprowadzić do siebie”. Jezus jest zainteresowany niewidomym. W zasadzie inni są nieważni, nieważne jest to, że uciszają. Liczy się tylko Jezus. Czy szukam pomocy u ludzi czy u Jezusa? Czy zdanie i zainteresowanie ludzi bardziej się dla mnie liczy niż uwaga Jezusa?
Punkt 3. „Natychmiast przejrzał i szedł za Nim, wielbiąc Boga”. Niewidomy przejrzał, bo wierzył. Konsekwencją uzdrowienia było pójście za Jezusem i wielbienie Boga. Czy widzę? Więc dlaczego nie idę za Jezusem i nie wielbię Boga?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę, która daje zdrowie.
- podziękować za uwagę, którą Jezus kieruje na mnie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Bramie niebieskiej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić