Czwartek 34-ego Tygodnia Zwykłego

26.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Znaki zapowiadające zburzenie Jerozolimy. (Łk 21,20-28)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć zapowiedzi o zburzeniu Jerozolimy.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o zaufanie na czas ostateczny.
Punkt 1. „Będzie to bowiem czas pomsty, aby się spełniło wszystko, co jest napisane”. Zburzenie Jerozolimy nastąpiło rzeczywiście, Pismo musi się wypełnić. Ma się też wypełnić wszystko, co Bóg zamierzył wobec mnie. Może to także jest cierpienie?
Punkt 2. „Wtedy ujrzą Syna Człowieczego, nadchodzącego w obłoku z wielką mocą i chwałą”. Jezus przyjdzie z mocą i w chwale. Czy obudzę w sobie zaufanie w tę moc?
Punkt 3. „A gdy się to dziać zacznie, nabierzcie ducha i podnieście głowy, ponieważ zbliża się wasze odkupienie”. Jaki jest mój duch dzisiaj? Jak noszę głowę? Spuszczoną z powodu kłopotów i ciężkich przeżyć? Czy podniosę ją?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zaufanie Bogu.
- podziękować za moc, którą ma Jezus.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Nieba.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić