33 Niedziela Zwykła

15.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Przyjście Chrystusa. Przykład z figowca. (Mk 18,24-32)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Wyobrazić sobie przyjście Chrystusa na obłokach z wielką chwałą i mocą.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o gotowość na Twoje przyjście.
Punkt 1. „W owe dni, po wielkim ucisku słońce się zaćmi i księżyc nie da swego blasku”. Powtórne przyjście Chrystusa będzie poprzedzone znakami. Jednym z nich będzie ucisk czyli prześladowanie. Jakie odczucia wzbudza we mnie przyjście Chrystusa? Czy jestem gotowy na prześladowanie? Czy jestem gotów na męczeństwo?
Punkt 2. „Od drzewa figowego uczcie się przez podobieństwo”. Jezus chce byśmy uczyli się odczytywać znaki czasu, które zapowiadać będą Jego ostateczne przyjście. Jak rozpoznajemy przyjście pór roku, tak dla tego, kto będzie chciał to zobaczyć, możliwe będzie rozpoznanie znaków mówiących o przyjściu Jezusa. Czy widzę znaki, które daje mi Bóg? A może nic nie widzę? Czy chcę widzieć?
Punkt 3. „O dniu owym lub godzinie nikt nie wie, ani aniołowie w niebie, ani Syn, tylko Ojciec”. Dzień przyjścia Jezusa nie jest znany, ale może być oczekiwany z gotowością na spotkanie z Nim. Czy jestem gotowy na przyjście Jezusa? Co jeszcze chciałbym zrobić zanim stanąłbym przed Nim? Czy potrafię to zrobić teraz? Kiedy będę potrafił? Lękam się tego dnia czy nie? Dlaczego się lękam?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o gotowość na przyjście Chrystusa.
- podziękować za obietnicę znaków zapowiadających powtórne przyjście Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Gwieździe zarannej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić