Wtorek I Tygodnia Adwentu

1.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Objawienie Ojca i Syna. (Łk 10,21-24)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa rozradowanego w Duchu Świętym.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o radość pochodzącą od Ducha Świętego.
Punkt 1. „Jezus rozradował się w Duchu Świętym”. Jednym z owoców działania Ducha Świętego jest radość. Podobnie jak u Jezusa nasze ludzkie uczucia mogą być przeniknięte działaniem Ducha Świętego. Jakie znaczenie ma dla mnie wyrażanie radości? Czy jestem radosny czy jestem raczej malkontentem? Łatwo mnie ucieszyć, czy we wszystkim szukam mankamentów? Czy modlitwa jest dla mnie źródłem radości? Czy doświadczyłem radości, która nie pochodziła ze mnie ani od żadnego człowieka, ale była czystym darem Ducha Świętego? Podziękuję za to i będą prosił o taką radość.
Punkt 2. „Wysławiam Cię Ojcze, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi a objawiłeś prostaczkom”. Prostota to cecha, która zbliża do Boga. Czy jestem prosty? Czy każdą sprawę i sytuację potrafię skomplikować? Czy potrafię skomplikować sobie wiarę?
Punkt 3. „Szczęśliwe oczy, które widzą to, co wy widzicie”. Widzieć działanie Boga to prawdziwe szczęście. Człowiek żyjący w Duchu Świętym zawsze odnajdzie w świecie znaki Boga. Czy przynoszą mi one szczęście? Czy raczej spodziewam się czegoś innego, innego działania Boga, które miałoby być lepsze, dla mnie łatwiejsze, bardziej przystępne? Czy jestem szczęśliwy z tego, co mnie spotyka?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o radość w Duchu Świętym.
- podziękować za prawdę o Trójcy Świętej.
- powierzyć się Matce Najświętszej, rozradowanej łaską bycia Matką Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić