Środa I Tygodnia Adwentu

2.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienia nad jeziorem. Drugie rozmnożenie chleba. (Mt 15,29-37)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa na górze, ludzi przychodzących do niego, widzieć jak ich uzdrawia, jak łamie chleb i rozdaje.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o zaufanie Tobie.
Punkt 1. „I przyszły do Niego wielkie tłumy”. Do Jezusa przychodziło wiele osób. I dzisiaj w każdej minucie przychodzi do niego mnóstwo osób. Ja jestem jednym z wielu, ale przecież Jezus jest mną zainteresowany i moją chorobą. Czy wierzę w to Jego zainteresowanie? Na jaką ‘chorobę’ właśnie cierpię? Czy uważam, że można nią zaprzątać głowę Mistrzowi?
Punkt 2. „Żal mi tego tłumu”. Jezus użala się nad ludźmi, którzy mogą być głodni. Sam mówił, że nie samym chlebem człowiek żyje, a jednak troszczy się także, by każdy kto przyszedł miał co jeść. Jezus troszczy się także o mnie. Troszczy się o to, bym miał co jeść. Ja mam się troszczyć o słuchanie słowa Bożego. O co się troszczę? O co wczoraj się troszczyłem? Ile uwagi poświęciłem rozmyślaniu, a ile zakupom?
Punkt 3. „Jedli wszyscy do sytości”. Jezus nakarmił tłum, tak że głód każdego był zaspokojony. Jezus daje pokarm do sytości. Jaki jest mój głód? Czego pragnę? Czy wierzę, że Bóg może zaspokoić w pełni moje pragnienia?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zaufanie Bogu.
- podziękować za słowo Boże.
- powierzyć się Matce Najświętszej, karmicielce Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić