Uroczystość Niepokalanego Poczęcia NMP

8.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Zwiastowanie. (Łk 1,26-38)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Maryję zmieszaną słowami Gabriela, słyszeć jej słowa: Oto ja służebnica Pańska.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym chciał wypełniać Twoją wolę.
Punkt 1. „Ona zmieszała się na te słowa”. Maryja czuję się zażenowana słowami, które słyszy od anioła. Jej pokora ujawnia się w tak dyskretny sposób. Anioł to widzi, reaguje uspokajającymi słowami. Jak chcę być pokorny? Dyskretnie czy aby to było widoczne? Pokora jest tylko dyskretna. Pycha chce się pokazać. Poproszę Matkę Najświętsza o jej pokorę…
Punkt 2. „Duch Święty zstąpi na ciebie i moc Najwyższego osłoni cię”. Wielkie sprawy Boże dzieją się przez Ducha Świętego. Maryja nie uzyskuje na swoje wątpliwości odpowiedzi, która by coś praktycznie wyjaśniała ludzkiemu rozumowi. Dostaje odpowiedź do kolejnego zaufania. Bóg jednakże uspokaja ją przez swojego posłańca. Jakich ja chcę odpowiedzi na moje wątpliwości? Jaką wątpliwość dotyczącą woli Bożej miałem ostatnio? Co usłyszałem odnośnie jej na modlitwie? Czy oczekiwałem słów, które zaspokoiłyby moje ludzkie, rozumowe dociekanie? Czy dałem szansę Bogu, by odpowiedział we właściwy sobie sposób?
Punkt 3. „Oto ja służebnica Pańska, niech mi się stanie według twego słowa”. Oto słowa wielokrotnie przytaczane jako wzór odpowiedzi na Boże wezwanie. Jakie są moje słowa na Bożą wolę? Muszę? Czy na pewno ja? Dlaczego mi to robisz? Po co to wszystko? Nie da się inaczej? Oto ja służebnica Pańska… a ja?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dar wypełnienia woli Boga.
- podziękować za przykład Maryi.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Niepokalanie Poczętej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić