Siódmy dzień w Oktawie Narodzenia Pańskiego

31.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Prolog. (J 1,1-18)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Trójcę Świętą. Widzieć światło w ciemności. Widzieć narodzenie Syna Bożego.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o wiarę w Twoje Bóstwo i Człowieczeństwo.
Punkt 1. „Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo”. Logos – Słowo Ojca – Jezus Chrystus istniał od zawsze, zawsze był Bogiem i będzie Bogiem. Jezus jest Słowem, które Bóg wypowiada odwiecznie. Jezus jest Słowem, które Bóg wypowiada do mnie. Teraz i w ciągu mojego życia. Co Bóg powiedział mi przez Jezusa? W jaki sposób Jezus zmienił moje życie? Przez Jezusa mam udział w naturze Boga. Jestem Jego dzieckiem. Czy zdaję sobie z tego sprawę?
Punkt 2. „W Nim było życie, a życie było światłością ludzi, a światłość w ciemności świeci i ciemność jej nie ogarnęła”. Jezus jest życiem i światłością. Czym jest dla mnie życie z Jezusem? Czym byłoby życie bez Jezusa? Czy doświadczam Go jako światłości? Jakie mroki pokonał Jezus we mnie?
Punkt 3. „Słowo stało się ciałem i zamieszkało wśród nas”. Jezus, odwieczne Słowo Ojca, stało się ciałem, stało się Człowiekiem, i zamieszkało wśród ludzi. Jezus stał się jednym z nas, stał się moim bratem. Czy Jezus mieszka ze mną? Czy w moim mieszkaniu jest miejsce dla Jezusa? Czy Jezus chodzi ze mną po ulicach? Czy Jezus odpoczywa ze mną, chodzi do kina i w góry? Czy Jezus mieszka we mnie?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zachwyt nad prawdą, że jestem dzieckiem Boga.
- podziękować za bliskość Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Słowa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić