19 grudnia

19.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Narodzenie Jana. (Łk 1,5-25)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Zachariasza w świątyni i anioła. Słyszeć słowa zapowiedzi narodzenia syna, reakcję Zachariasza, Elżbietę po urodzeniu dziecka.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o zaufanie Tobie.
Punkt 1. „Oboje byli sprawiedliwi wobec Boga i postępowali nienagannie według wszystkich przykazań i przepisów Pańskich”. Zachariasz i Elżbieta zachowywali nienagannie przepisy Prawa. Mimo to Bóg odmawiał im łaski ojcostwa i macierzyństwa. Czy oczekuję czegoś za przestrzeganie przykazań? Czego mi Bóg nie dał, a według mnie powinien?
Punkt 2. „Nie bój się, Zachariaszu, twoja prośba została wysłuchana”. Zachariasz modlił się o dziecko, może już przestał ze względu podeszły wiek, a więc anioł odwołuje się do jego prośby z przeszłości. Bóg słucha człowieka, nawet jeśli nie spełnia jego próśb. Odpowiada na prośbę w swoim czasie, a człowiek może być wtedy przestraszony, zdziwiony, niedowierzać. Jaką prośbę noszę w sercu, której Bóg nie „chce” spełnić? Ile lat ją noszę?
Punkt 3. „A oto będziesz niemy i nie będziesz mógł mówić, aż do dnia, w którym się to stanie, bo nie uwierzyłeś moim słowom, które spełnią się w swoim czasie”. Słowa Boga spełniają się w swoim czasie. Mój czas nie jest czasem Boga. Czy chcę uczyć się Jego czasu? Czy chcę uczyć się cierpliwości? Czy zaufam, że wszystko spełni się w swoim czasie?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o zaufanie.
- podziękować za cuda, które Bóg czyni.
- powierzyć się Matce Najświętszej, ufającej słowom Boga.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić