Środa III Tygodnia Adwentu

16.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Poselstwo Jana Chrzciciela. (Łk 7,18b-23)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jana, gdy wysyła swoich uczniów do Jezusa. Widzieć uzdrowienia. Słyszeć słowa Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym nie wątpił w Ciebie.
Punkt 1. „Czy Ty jesteś tym, który ma przyjść?”. Jan Chrzciciel, mimo że zapowiadał Mesjasza, miał chwilę wątpliwości, czy rzeczywiście jego proroctwo odnosi się do Jezusa. Jak ja radzę sobie z wątpliwościami związanymi z wiarą, z rozpoznaniem woli Bożej? Wydają się one być jakimś stałym elementem naszego życia, dlatego nie mogą wprowadzać nas w niepokój. Czy cierpliwie oczekuję potwierdzenia swojej intuicji odnośnie woli Bożej? Czy pytam, aby się upewnić? Kogo pytam? Jakie odpowiedzi otrzymuję?
Punkt 2. „W tym właśnie czasie wielu uzdrowił z chorób…”. Jezus spokojnie wskazuje pytającym na znaki, które czyni. Znaki, które w sposób bardzo wyraźny potwierdzają kim jest. Czy wierzę, że Bóg może mi dawać takie znaki? Czy dawał mi takie znaki? W jakiej sprawie? Czy niepokoję się, że ich nie ma? Może ich nie widzę, a może w nie nie wierzę?
Punkt 3. „Błogosławiony jest ten, kto we Mnie nie zwątpi”. Mamy prawo do wątpliwości, Jezus cierpliwie ją znosi i pokazuje nam znaki swojej obecności i działania w naszym życiu. A jednak błogosławieństwem jest nie wątpić. Poproszę o tę łaskę pewności obecności w moim życiu Jezusa, pewności wypełniania Jego woli… Poproszę z pokorą…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o to, by nie wątpić.
- podziękować za Jezusowe znaki w moim życiu.
- powierzyć się Matce Najświętszej, której Bóg dał znak macierzyństwa św. Elżbiety.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić