Szósty dzień w Oktawie Narodzenia Pańskiego

30.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Prorokini Anna. (Łk 2,36-40)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Maryję z Józefem przynoszących Jezusa do świątyni. Zobaczyć Annę i jej modlitwę. Widzieć, jak wracają do Nazaretu.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o mądrość i łaskę.
Punkt 1. „Nie rozstawała się ze świątynią, służąc Bogu w postach i modlitwach dniem i nocą”. Anna mimo bardzo podeszłego wieku przebywała stale w świątyni modląc się i poszcząc. Co myślę o starszych ludziach, którzy bardzo wiele czasu poświęcają na modlitwę w kościele? Czy świątynia może być dla mnie miejsce z którym „nie mogę się rozstać”? Czy modlę się w nocy? Czy post jest dla mnie formą służby Bogu?
Punkt 2. „Wrócili do Galilei, do swego miasta Nazaret”. Dom Jezusa był w Nazarecie. Maryja i Józef wrócili tam po wydarzeniach związanych z narodzeniem Jezusa. Ubóstwo, zagrożenie życia, emigracja… wreszcie powrót do domu. Czy chętnie wracam do domu? Czy byłem w takiej sytuacji, że dłuższy czas przebywałem poza domem /z własnego wyboru czy nie?/? Jakie uczucia towarzyszyły mi, gdy wracałem? Czym jest dla mnie mój dom w mojej rodzinnej miejscowości?
Punkt 3. „Dziecię zaś rosło i nabierało mocy, napełniając się mądrością, a łaska Boża spoczywała na Nim”. Dom jest miejscem podstawowego wzrostu człowieka. Tam człowiek powinien wzmacniać się i zdobywać życiową mądrość. Czy mój dom był /jest/ takim miejscem? Za co mogę podziękować Bogu, a co wyniosłem z domu? A może mój dom był miejscem, w którym zostałem skrzywdzony? Czego w moim domu brakło, a za czym tęsknię? Łaska Boga towarzyszyła Jezusowi przez całe życie. Czy widzę dostrzegam Bożą łaskę w swoim dzieciństwie? Czy może mam pretensje, że Bóg nie opiekował się mną? Dlaczego? Maryja i Józef może też powinni mieć pretensje, że do domu wrócili tak późno… Czy wciąż szukam swojego domu?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o łaskę Boga na dzisiejszy dzień
- podziękować za swój rodzinny dom.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić