Wtorek III Tygodnia Adwentu

15.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Przypowieść o dwóch synach. (Mt 21,28-32)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć ojca i dwóch synów z przypowieści i ich wykonanie polecenia ojca.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym potrafił zmienić zdanie.
Punkt 1. „Dziecko, idź dzisiaj pracuj w winnicy”. Co było wczoraj poleceniem Pana? Gdzie miałem pracować? Co jest tym poleceniem dzisiaj? Czy już je znam? Co jest moją winnicą? Jak zwraca się do mnie Pan Bóg? Czy słyszę, jak mówi do mnie: dziecko…
Punkt 2. „Idę, panie”. Słowa mówią o chęci a czyny o zignorowaniu polecenia ojca. Jak jest u mnie? Mówię a nie robię? „Nie chcę”. Słowa mówią o niechęci do pracy, czyny mówią o zmianie nastawienia. Jak jest u mnie? Odmawiam, ale robię? Czy potrafię zmienić zdanie? Z którym synem się bardziej identyfikuję? Czy przypomnę sobie sytuacje, w których zachowuję się jak jeden lub drugi syn?
Punkt 3. „Celnicy i nierządnice wchodzą przed wami do królestwa niebieskiego”. Nawet mówiąc Bogu „nie” mamy szansę na królestwo. Większą nawet od tych, którzy tylko mówiąc, że są na tak, zapominają, co to oznacza. Jezus w przypowieści chwali tego syna będącego na „nie”. Dlaczego miałby nie pochwalić mnie?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność zmiany zdania.
- podziękować za Bożą cierpliwość do mojego „nie”.
- powierzyć się Matce Najświętszej, która była cała na „tak”.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić