Czwartek II Tygodnia Adwentu

10.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Świadectwo Jezusa o Janie. (Mt 11,11-15)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jana Chrzciciela nad Jordanem przemawiającego do tłumów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, aby o pragnienie posiadania Twojego królestwa.
Punkt 1. „Najmniejszy w królestwie niebieskim większy jest niż on”. Jan Chrzciciel był potężnym prorokiem, sam Jezus podkreśla jego znaczenie. Jednakże zwraca uwagę na nową rzeczywistość, tę którą Jan zapowiadał, a którą Jezus przynosi – Jezusowe królestwo. Nie da się porównać Starego Testamentu z Nowym, jego nowość jest radykalna. Co dla mnie oznacza Królestwo Jezusa? Na czym polega dla mnie jego nowość? Czy stałem się nowym człowiekiem, może najmniejszym, ale w królestwie Jezusa?
Punkt 2. „Królestwo niebieskie doznaje gwałtu i ludzie gwałtowni zdobywają je”. Jezus zwraca uwagę na to, że o królestwo niebieskie trzeba walczyć. Ile jest we mnie determinacji w walce o duchową rzeczywistość, którą przyniósł Jezus? Na ile się staram być Jego uczniem? Na ile odpuszczam i składam broń, rezygnuję z kolejnego wysiłku? Jaki jest mój charakter? Gwałtowny czy spokojny? Czy obwiniałem się o to, że gwałtownie reaguję? Moja gwałtowność może mi się przydać w walce o królestwo..
Punkt 3. „Kto ma uszy, niechaj słucha”. Czy chętnie słucham? Gwałtowność jest potrzebna, ale nie neguje potrzeby słuchania o królestwie. Jeśli nie będę słuchał, czy będę wiedział, o co walczyć? Działanie poprzedza słuchanie. Czy najpierw działam, potem myślę? Czy chciałbym najpierw słuchać, by potem mądrze i zdecydowanie działać?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o pragnienie zdobywania Jezusowego Królestwa.
- podziękować za proroków.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej proroków.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić