Uroczystość Bożego Narodzenia

25.12.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Pasterze u żłóbka. (Łk 2,15-20)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć pasterzy udających się z pośpiechem do Betlejem. Wiedzieć ich patrzących na Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o pragnienie odkrywania Bożych znaków.
Punkt 1. „Pójdźmy do Betlejem i zobaczmy, co się tam zdarzyło o czym nam Pan oznajmił”. Pasterze postanowili sprawdzić słowo, które otrzymali od anioła. Sprawdzić natychmiast, w środku nocy, nie czekać na sposobniejszy czas. Bóg chce byśmy widzieli Jego znaki, szczególnie Jezusa Chrystusa, który jest największym „znakiem” Boga. Co sprawdziłem, zobaczyłem, z tego, co objawia mi nauka Kościoła? Co okazało się prawdą, bo uwierzyłem w nią a następnie jej doświadczyłem? Czy doświadczyłem Słowa, które staje się Ciałem we mnie?
Punkt 2. „Udali się z pośpiechem i znaleźli Maryję, Józefa i Niemowlę, leżące w żłobie”. Pasterze spieszyli się, aby sprawdzić słowa anioła. Czy ja się spieszę w szukaniu Bożych znaków? Czy odkładam to w nieskończoność? Znak był prosty, odarty z nadzwyczajności. To rodzina z dzieckiem w żłobie. Rodzina i dzieci są znakiem Boga. Jakim znakiem od Boga jest dla mnie moja rodzina? Która rodzina jest dla mnie ikoną Bożej miłości? Czy chętnie spieszę do takich rodzin?
Punkt 3. „Wszyscy, którzy to słyszeli, dziwili się temu, co im pasterze opowiadali”. Pasterze mówili kim jest to Dziecię, reakcją było zdziwienie. Można pozostać na etapie zdziwienia, ale chodzi o to, by zdziwienie przerodziło się w wiarę. Czy dziwię się temu, co mnie spotyka, czy też pozwalam się zmienić? Pasterze szli i wielbili Boga, za to, co poznali i widzieli. Czy moje zdziwienie Bogiem zamienia się w uwielbienie?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o pragnienie odkrywania Bożych znaków.
- podziękować za Jezusa, Dziecię narodzone w Betlejem.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Matce Jezusa.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić