Środa 34-ego Tygodnia Zwykłego

25.11.2009

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Początek boleści. (Łk 21,12-19)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć prześladowania, o których mówi Jezus.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o wytrwałość.
Punkt 1. „Podniosą na was ręce i będą was prześladować”. Jezus zapowiada prześladowania w czasie ostatecznym. Czy kiedyś doświadczyłem jakiejś formy nienawiści z powodu wyznawanej wiary? Czy lękam się tego?
Punkt 2. „Postanówcie sobie w sercu nie obmyślać naprzód obrony”. Czy byłem w sytuacji, w której musiałem bronić swojej wiary, poglądów z nią związanych? Czy udało mi się, czy pozostałem bezradny wobec napastliwych argumentów? Czy wiem, że właściwe słowa są darem?
Punkt 3. „Przez swoją wytrwałość ocalicie wasze życie”. Prześladowcami będą nawet najbliżsi. Czy doświadczyłem negowania mojej wiary ze strony rodziny, dobrych znajomych, przyjaciół? Jak zmieniał się wtedy ich stosunek do mnie? Czy wykazałem cierpliwość, czy reagowałem wówczas nerwowo? Czy czuję się gotowy na znoszenie takiego prześladowania? Czy potrzebuję wytrwałości?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wytrwałość.
- podziękować za obietnicę Jezusa, że na czas prześladowań da nam odpowiednią wymowę.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej Wyznawców.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić