4 stycznia

4.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Świadectwo uczniów. (J 1,35-42)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jan Chrzciciela, który wskazuje na Jezusa. Zobaczyć uczniów, którzy idą za Nim. Widzieć Jezusa, jak się odwraca, słyszeć pytania i odpowiedzi. Widzieć uczniów idących za Jezusem i Piotra opowiadającego o tym Andrzejowi.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym mój dom czynił Twoim mieszkaniem.
Punkt 1. „Czego szukacie?”. Jezus nawiązuje kontakt z uczniami idącymi nieśmiało za Nim przez proste pytanie. Czego szukam idąc za Jezusem? Czy potrafię na to pytanie szczerze odpowiedzieć? O kogo czy o co mi chodzi? Jezus odwrócił się i spojrzał na uczniów. Czy mogę wyobrazić sobie Jego spojrzenie i pytanie skierowane do mnie?
Punkt 2. „Nauczycielu, gdzie mieszkasz?”. Uczniowie odpowiadają pytaniem, które wyraża zaskoczenie i zakłopotanie, ale jednocześnie jest początkiem nowej drogi za Jezusem. Gdzie mieszkasz? Gdzie mieszka mój Jezus? Czy już dałem się prowadzić do miejsc, gdzie jest Jego mieszkanie? Co mówi mi mieszkanie ludzi, których odwiedzam? Czy mogę poznać po mieszkaniu z kim mam do czynienia? Czyje mieszkania lubię i dlaczego? Czy Ci ludzie są przyjaciółmi Jezusa? Czy Jezus w nich mieszka?
Punkt 3. „Chodźcie a zobaczycie”. Zachęta Jezusa jest prosta. Nie wyjaśnia, nie opisuje, ale zachęca do doświadczenia. Pokazać komuś swój dom, swoje mieszkanie, to otworzyć przed nim swój świat. Czy chętnie otwieram swoje mieszkanie, swój pokój przed innymi? Czy pozwalam im przyjść i zobaczyć kim jestem i pozwolić im znaleźć to, czego szukają? Czy sam chętnie odpowiadam na zachętę do zobaczenia czyjegoś domu, czyli do poznania człowieka i spotkania z Jezusem?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o to, by Jezus zamieszkał we mnie.
- podziękować za mieszkanie, które lubię i które stoi przede mną otworem.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Gospodyni domu Jezusowego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić