Sobota I Tygodnia Zwykłego

16.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej:
Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Powołanie Lewiego. (Mk 2,13-17)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa przechodzącego obok komory celnej. Zobaczyć Lewiego, który wstaje i idzie za Jezusem, zobaczyć siedzących za stołem w jego domu. Usłyszeć szemrania uczonych w Piśmie i odpowiedź Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym umiał dostrzec swoją chorobę.
Punkt 1. „Przechodząc ujrzał Lewiego, syna Alfeusza, siedzącego w komorze celnej, i rzekł do niego: Pójdź za Mną”. Jezus powołuje ludzi przechodząc. Wystarczy krótkie spotkanie, aby zmienił życie człowieka w sposób radykalny. Kiedy Jezus przeszedł obok mnie i mnie dostrzegł? Co to zmieniło w moim życiu? Czy czekam na takie przejście? Czym jest moja komora celna, w której siedzę i nie potrafię sam z niej wyjść?
Punkt 2. „Gdy Jezus siedział w jego domu przy stole, wielu celników i grzeszników siedziało razem z Jezusem i Jego uczniami. Było bowiem wielu, którzy szli za Nim”. Lewi siedział w komorze celnej jeszcze niedawno, a teraz siedzi razem z Jezusem przy stole. Jako jeden z wielu celników i grzeszników. Czy czuję się grzesznikiem czy sprawiedliwym? Co myślę o tych, którzy są słabi i popełniają grzechy? Czy sam się do nich zaliczam? Czy poczucie grzeszności przeszkadza mi w pójściu za Jezusem i zasiadaniu przy jednym stole z Nim?
Punkt 3. „Nie potrzebują lekarza zdrowi, lecz ci, którzy się źle mają”. Jeśli wiem, że jestem chory, wtedy będę szukał lekarza. Jeśli wiem, że jestem grzeszny, wtedy będę szukał Jezusa. Czy szukam Jezusa-lekarza, by walczyć ze swoją chorobą? Czy wolę sam borykać się ze swoją słabością, zamiast pójść z nią do Jezusa? Czy widzę swoją chorobę, czy staram się jej nie dostrzegać?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić otwarte oczy na swoje grzechy.
- podziękować za Jezusową bliskość z grzesznikami.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Ucieczce grzeszników.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić