Poniedziałek IV Tygodnia Zwykłego

1.02.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienie opętanego. (Mk 5,1-20)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć opętanego przed Jezusem, jak biegnie, oddaje pokłon i krzyczy. Zobaczyć świnie, usłyszeć egzorcyzm Jezusa i stado świń wpadające w jezioro. Widzieć reakcję mieszkańców, widzieć opętanego, który został uwolniony od złych duchów. Słyszeć jego rozmowę z Jezusem.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym liczył się z mocą złego ducha.
Punkt 1. „Zaklinam Cię na Boga, nie dręcz mnie”. Opętany odstraszał wszystkich, wrzeszczał wniebogłosy, ale zły duch zamieszkujący w jego ciele bał się Jezusa. Im bliżej Jezusa jestem, jeśli On jest we mnie, zły duch będzie się bał kontaktu ze mną. Będzie czekał, aż Jezusa opuszczę, choćby na chwilę, aby zaatakować. Poproszę, bym nigdy nie odłączył się od Jezusa.
Punkt 2. „Strach ich ogarnął”. Mimo że opętany budził przerażenie, to większy strach ludzi ogarnął, gdy zobaczyli go zdrowego. Prosili Jezusa, by odszedł stąd. Jeden człowiek został uwolniony, ale 2000 świń poszło na straty. Walka ze złym duchem ma swoją cenę. Nieraz człowiek wybiera tolerowanie diabła za parę złotych. Czy jestem gotowy na walkę ze złym duchem za każdą cenę?
Punkt 3. „Wracaj do domu, do swoich, i opowiadaj im wszystko, co Pan ci uczynił i jak ulitował się nad tobą”. Opętany chciał iść za Jezusem, ale Jezus go nie przyjął. Pozostawił go wśród swoich, aby tam głosił Boga bogatego w miłosierdzie. Czy myślałem o tym, że niekoniecznie muszę porzucać swoje miejsce i ludzi, aby głosić Ewangelię? Jezus może chcieć mnie u swoich…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odczytanie swojego powołania.
- podziękować za bliskość z Jezusem.
- powierzyć się Matce Najświętszej, napełnionej Duchem Świętym.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić