Wtorek I Tygodnia Zwykłego

12.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Nauczanie w Kafarnaum. Uzdrowienie opętanego. (Mk 1,21-28)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa jak naucza w synagodze. Widzieć opętanego. Słyszeć jego pytanie. Widzieć Jezusa, który wyrzuca złego ducha i reakcję opętanego. Zobaczyć reakcję obserwatorów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym uwierzył w moc Ewangelii.
Punkt 1. „Zdumiewali się Jego nauką: uczył ich bowiem jak ten, który ma władzę, a nie jak uczeni w Piśmie”. Słowa Jezusa miały nieprzeciętne oddziaływanie na słuchaczy. To nie było wyjaśnianie Tory, ale obwieszczanie Nowego Prawa. Jak działają na mnie słowa Jezusa zapisane w Ewangelii? Czy doświadczyłem ich poruszającej mocy? Czy słowa te biorą mnie w posiadanie, czy poddaję się pod ich władzę? Jakie słowa Jezusa najbardziej do mnie przemawiają?
Punkt 2. „Jezus rozkazał mu surowo: Milcz i wyjdź z niego”. Jezus przemawia, a szatanowi każe milczeć. Szatana nie można słuchać. Należy natychmiast zerwać dialog. Należy go odrzucić. Czy wchodzę w dialog z pokusami? Jaki to skutek przynosi w moim życiu?
Punkt 3. „Co to jest? Nowa jakaś nauka z mocą. Nawet duchom nieczystym rozkazuje i są Mu posłuszne”. Jezus ma moc, Jego Ewangelia ma moc. Czy doświadczyłem mocy Ewangelii? W swoim życiu, w życiu innych ludzi, których spotkałem, czy o których czytałem?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę w moc Ewangelii.
- podziękować za zwycięstwo w ostatniej pokusie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowo pokoju.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić