Środa I Tygodnia Zwykłego

13.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: W domu Piotra. Liczne uzdrowienia. W okolicy Kafarnaum. (Mk 1,29-39)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa przychodzącego do domu Piotra, zobaczyć teściową w gorączce i Jezusa uzdrawiającego ją. Widzieć ludzi, którzy przychodzą wieczorem z chorymi do Jezusa u drzwi domu. Widzieć uzdrowienia. Zobaczyć świt i Jezusa, który udaje się na modlitwę. Widzieć szukających Go uczniów, słyszeć odpowiedź Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o dobrze przeżyty dzień.
Punkt 1. „Z nastaniem wieczora, gdy słońce zaszło, przynosili do Niego wszystkich chorych i opętanych”. Jezus jest aktywny. Wychodzi z synagogi i idzie do domu Piotra. Tam uzdrawia teściową a wieczorem uzdrawia i uwalnia od złych duchów tych, którzy przyszli pod drzwi domu. Jaki był wczorajszy dzień od rana do wieczora? Co robiłem? Gdzie byłem? Z kim się spotkałem? Gdzie był Bóg? Jakiego cudu byłem świadkiem?
Punkt 2. „Nad ranem, gdy jeszcze było ciemno, wstał, wyszedł i udał się na miejsce pustynne i tam się modlił”. Jezus do późna uzdrawiał, ale skoro świt już był na nogach i udawał się na modlitwę. Jaki był mój dzisiejszy ranek? Kiedy wstałem? Czy modliłem się? Jak się modliłem? Gdzie się modliłem? Ile czasu poświęciłem na modlitwę? Czy medytację odprawiam rano? Jak mi idzie ta ranna modlitwa?
Punkt 3. „Pójdźmy gdzie indziej, do sąsiednich miejscowości, abym i tam mógł nauczać, bo na to wyszedłem”. Jezus wciąż jest w ruchu. Już planuje dalszą trasę swojej wędrówki. Gdzie pójdę dzisiaj /jutro/? Jak zaplanowałem ten /lub następny/ dzień? Z kim się spotkam? Kogo chcę spotkać a kogo chcę uniknąć? Dlaczego? Czy dobrze przeżyję ten dzień? Poproszę o to…
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dobre przeżycie dzisiejszego dnia.
- podziękować za ostatnie ranne rozmyślanie.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Mistrzyni życia duchowego.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić