8 stycznia

8.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Pierwsze rozmnożenie chleba. (Mk 6,34-44)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa nauczającego tłum. Zobaczyć Go rozmawiającego z uczniami o nakarmieniu tłumu. Widzieć jak się modli i łamie chleb.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o wdzięczność za chleb.
Punkt 1. „Gdy Jezus ujrzał wielki tłum ogarnęła Go litość nad nimi…”. Jezus przejmuje się dolą człowieka, nawet jeśli człowiek jest ukryty w wielkim tłumie… czy dla mnie bieda ludzka, którą przeżywa większa ilość ludzi ma jakieś znaczenie? Jak patrzę na biedę ludzką? Czy z litością? Biedą człowieka, którą dostrzegł Jezus, jest jego zagubienie. Słowo Jezusa było lekarstwem na tę biedę. Czy widzę zagubionych ludzi wokół siebie? Jakie słowo mam dla nich? Jakie słowa miałby dla nich Jezus? Czy mogę mówić do nich tak, jak powiedziałby Jezus?
Punkt 2. „Mamy pójść i za dwieście denarów kupić chleba, żeby im dać jeść?”. Jezus nakazuje nakarmić uczniom ten tłum. Widzi biedę ich głodu. Uczniowie są zakłopotani. Szkoda dwustu denarów, które i tak wszystkich nie nakarmią, szkoda wysiłku i pracy, którą musieliby podjąć. Jak ja tłumaczę niechęć do pomocy innym?
Punkt 3. „Wziąwszy pięć chlebów i dwie ryby, spojrzał w niebo, odmówił błogosławieństwo, połamał chleby i dawał uczniom, by kładli przed nimi”. Jezus odmawia modlitwę przed tym wielkim posiłkiem. Czy ja błogosławię i dziękuję za chleb, za posiłek? Jaka jest moja modlitwa przed jedzeniem?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odwagę modlitwy przed jedzeniem.
- podziękować za litość Jezusa, która mnie ogarnia.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Pani Łaskawej.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić