Czwartek I Tygodnia Zwykłego

14.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienie trędowatego. (Mk 1,40-45)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć trędowatego upadającego na kolana przed Jezusem. Słyszeć jego prośbę i odpowiedź Jezusa. Widzieć gesty Jezusa. Zobaczyć trędowatego, który rozpowiada o tym, co się stało. Widzieć ludzi przychodzących do Jezusa.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o umiejętność milczenia.
Punkt 1. „Trędowaty przyszedł do Jezusa u upadając, prosił Go: Jeśli chcesz, możesz mnie oczyścić”. Trędowaty pokornie prosi Jezusa o pomoc. Szanuje wolność Jezusa. Nie domaga się natarczywie cudu, ale odwołuje się do Jego woli. W jaki sposób ja proszę? Czy szanuję wolność drugiego człowieka? To że może nie chcieć mi pomóc? Czy pragnę, aby naprawdę chciał mi pomóc? W jaki sposób ja pomagam? Czy chcę pomagać?
Punkt 2. „Jezus surowo mu przykazał i zaraz odprawił go, mówiąc mu: Uważaj, nikomu nic nie mów”. Jezus wcześniej zdjęty litością nad chorobą człowieka teraz odnosi się do uzdrowionego z surowością. Czy liczę tylko na łagodne traktowanie? Jak reaguję, gdy ktoś potraktuje mnie oschle, wydaje nakazy, albo nawet rozkazy? Co bym zrobił, gdyby Jezus tak do mnie powiedział?
Punkt 3. „Lecz on po wyjściu zaczął wiele opowiadać i rozgłaszać to, co zaszło”. Uzdrowiony mimo surowego nakazu nie potrafił trzymać języka za zębami. Zbyt wielka rozpierała go radość, że jest zdrowy, aby się tym nie pochwalić. Jak jest u mnie z zachowywaniem sekretów i tajemnic? Czy lubię opowiadać o wszystkim, co mi się przydarzyło? Czy o wszystkim mogę opowiadać? Czy kiedyś wyjawiłem sekret, który zobowiązany byłem zachować? Jak się wówczas czułem Czy pragnę umieć milczeć?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność milczenia.
- podziękować za ostatni cud w moim życiu.
- powierzyć się Matce Najświętszej, w milczeniu zachowującej wszystkie sprawy w swoim sercu.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić