Niedziela Chrztu Pańskiego

10.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Świadectwo Jana o Mesjaszu. Chrzest Jezusa. (Łk 3,15-16.21-22)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jana Chrzciciela przemawiającego nad Jordanem i udzielającego chrztu. Widzieć Jezusa, który przychodzi, aby przyjąć chrzest. Słyszeć słowa z nieba i widzieć gołębicę pod postacią której zstępuje Duch Święty.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o wiarę w Syna Bożego.
Punkt 1. „Ja was chrzczę wodą, ale idzie mocniejszy ode mnie”. Jan Chrzciciel miał świadomość ograniczeń swojej działalności. Nie ulegał popularności, ale zwracał uwagę na Mesjasza. Co robię dla Boga i przynosi mi to satysfakcję, może podziw? Czy wiem, że najważniejszy jest Jezus i Jego działanie, a nie moje wysiłki? Czy myślę, że jestem taki mocny? Ale przecież nie najmocniejszy…
Punkt 2. „Jezus także przyjął chrzest. A gdy się modlił, otworzyło się niebo i Duch Święty zstąpił na Niego”. Jezus przyjmuje Janowy chrzest tak jak wszyscy. Czy ja chcę być traktowany w Kościele wyjątkowo? Gdy Jezus się modli otwiera się niebo. Gdy modlę się w imię Jezusa nade mną także otwiera się niebo i zstępuje Duch Święty. Czego chcieć więcej?
Punkt 3. „Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie”. Ojciec upodobał sobie w swoim umiłowanym Synu. Czy mam upodobanie w Jezusie? Co mnie jeszcze pociąga i mi się podoba? Ile w tym jest Jezusa?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę w Jezusa, umiłowanego Syna Bożego.
- podziękować za ostatnią modlitwę.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Królowej proroków.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić