Wspomnienie św. Agnieszki, dziewicy i męczennicy

21.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Napływ tłumów. (Mk 3,7-12)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa idącego w stronę jeziora i wielkie mnóstwo ludu idącego za Nim. Widzieć łódkę przy brzegu. Zobaczyć cisnących się do Jezusa ludzi.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym nie bał się ludzi.
Punkt 1. „Szło do Niego mnóstwo wielkie na wieść o Jego wielkich czynach”. Jezusa otaczały tłumy, bo dokonywał rzeczy niezwykłych. Przede wszystkim uzdrawiał i ludzie szukali u Niego nadziei na przezwyciężenie swoich dolegliwości. Zobaczmy jak wielu jest chorych i strapionych. Ilu znam chorych i strapionych na duchu? Czy szukają u mnie pomocy? U kogo ja szukam pomocy? Dzisiaj do lekarzy również przychodzi wiele ludzi. Co myślę o tych wszystkich ludziach, którzy wraz ze mną czekają w kolejce do lekarza i każdy chce być pierwszy? Czy widzę ich biedę, czy tylko swoją?
Punkt 2. „Polecił swym uczniom, żeby łódka była dla Niego stale w pogotowiu ze względu na tłum, aby się na Niego nie tłoczyli”. Jezus nie lęka się tłumu, nie lęka się chorych ludzi, ale jednocześnie bierze pod uwagę zagrożenie jakie sprawia wielka ilość ludzi. Zostawia sobie furtkę bezpieczeństwa – łódkę, którą można bezpiecznie oddalić się od tłumu. Czy wokół mnie jest czasem zbyt wielu ludzi? Jak zabezpieczam się przed ich zgubnym wpływem? Czy mam łódkę, która pozwala mi nabrać dystansu do ludzi?
Punkt 3. „Nawet duchy nieczyste na Jego widok padały przed Nim i wołały: Ty jesteś Syn Boży”. Ludzie rozpoznawali w Jezusie uzdrowiciela, duch nieczyste Syna Bożego. Nie potrzebowały cudu, żeby to wiedzieć. Czy ja potrzebuję cudów? Czy ja potrzebuję nieustannego potwierdzenia, że Jezus to Syn Boży?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o wiarę w Syna Bożego.
- podziękować za to, że można przyjść blisko do Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Uzdrowieniu chorych.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić