Poniedziałek I Tygodnia Zwykłego

11.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Pierwsze wystąpienie. Powołanie pierwszych uczniów. (Mk 1,14-20)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć Jezusa głoszącego Ewangelię nad Jeziorem Galilejskim. Zobaczyć Szymona i Andrzeja łowiącego ryby, zostawiającego sieci na słowa Jezusa i idących za Nim. Zobaczyć Jakuba i Jana.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, abym nie bał się pójść za Tobą.
Punkt 1. „Jezus przyszedł do Galilei i głosił Ewangelię Bożą”. Jezus chodził i głosił Ewangelię i jednocześnie dostrzegał ludzi, których mógł powołać. Czy ja dostrzegam ludzi, którzy mogą ze mną pracować dla głoszenia Ewangelii? Kim oni są?
Punkt 2. „Pójdźcie za Mną, a sprawię, że staniecie się rybakami ludzi”. Aby zmienić swoje życie wystarczy pójść za Jezusem. Wystarczy? Jest to decyzja radykalna. Czy pragnę takiej decyzji? Czy myślę o takim pójściu? Czy słyszę ten głos, który mnie woła?
Punkt 3. „Zaraz ich też powołał, a oni zostawili ojca swego, Zebedeusza, razem z najemnikami w łodzi i poszli za Nim”. Jezus nie traci czasu, szybko pociąga tych, których chce. Oni zostawiają wszystko, czym się zajmowali i też, nie tracąc czasu, idą. Ile ja się zastanawiam nad pójściem za Jezusem? Ile się zastanawiam nad uczynieniem jakiegoś dobra? Czy stać mnie na decyzje szybkie i ryzykowne?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o odwagę pójścia za Jezusem.
- podziękować za głos Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Wychowawczyni powołań kapłańskich.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić