Piątek I Tygodnia Zwykłego

15.01.2010

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Uzdrowienie paralityka. (Mk 2,1-12)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Widzieć tłum ludzi przed drzwiami domu w Kafarnaum. Zobaczyć ludzi, którzy przynoszą paralityka i spuszczają go przez dach. Słyszeć słowa Jezusa. Widzieć reakcję obserwatorów. Zobaczyć uzdrowienie i zdumienie Żydów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o dobre przeżywanie spowiedzi.
Punkt 1. „Zebrało się tyle ludzi, że nawet przed drzwiami nie było miejsca”. Ludzie przychodzili do Jezusa z nadzieją na uzdrowienie. Przychodzili tłumnie. Jak Jezus radził sobie z tym tłumem? Jak ja radzę sobie z większą ilością ludzi, którzy do mnie przychodzą? Czy przychodzą? Czy chcę być dla nich? Nawet wtedy, gdy są uciążliwi. Może niosą w sobie jakieś cierpienie i chorobę?
Punkt 2. „Jezus poznał zaraz w swym duchu, że tak myślą i rzekł do nich: czemu nurtują te myśli w waszych sercach?”. Uczeni w Piśmie widzieli w odpuszczeniu grzechów paralitykowi bluźnierstwo. Wystarczyło, że pomyśleli, a Jezus już o tym wiedział. O czym ja myślę, a nie chciałbym powiedzieć Jezusowi, albo żeby Jezus o tym nie wiedział? On i tak zna wszystko. Co powiedziałby Jezus na moje myśli?
Punkt 3. „Syn Człowieczy ma na ziemi władzę odpuszczania grzechów”. Jezus ma władzę odpuszczania grzechów. Czy korzystam z tej władzy? Czym jest dla mnie sakrament pokuty, w którym Jezus odpuszcza grzechy? Czy powątpiewam o jego mocy, czy pragnę odpuszczenia grzechów? Co myślałem o spowiedzi, co myślę teraz, jak chciałbym przeżywać spowiedź w przyszłości?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o dobrą spowiedź.
- podziękować za cud rozgrzeszenia.
- powierzyć się Matce Najświętszej, Ucieczce grzeszników.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić