Czwartek 23-ego Tygodnia Zwykłego

10.09.2009

1. Stanąć w obecności Bożej: Boże, jesteś i patrzysz na mnie, ja jestem przed Tobą.
2. Prośba do Ducha Świętego: Duchu Święty, przyjdź i ukaż mi prawdę zawartą w Słowie Bożym, które chcę dzisiaj rozważyć.
3. Przeczytać tekst: Błogosławieństwa (Łk 6,27-38)
4. Modlitwa wstępna: Proszę Cię Boże, Panie mój, aby wszystkie moje zamiary, decyzje i czyny były skierowane w sposób czysty do służby i chwały Twojego Boskiego Majestatu. Amen.
5. Wyobrażenie sobie miejsca: Zobaczyć Jezusa, przemawiającego do uczniów.
6. Prośba o owoc rozmyślania: Proszę Cię, Panie, o miłość do nieprzyjaciół.
Punkt 1. „Miłujcie waszych nieprzyjaciół…”. Jezus wzywa, aby czynić dobrze tym, którzy nas nienawidzą, błogosławić tych, którzy przeklinają… Jak reaguję na ludzi, którzy okazują mi nienawiść, pogardę? Odwetem? Chęcią odwetu? Przekleństwem? Jakie uczucia wtedy budzą się we mnie? Przypomnę sobie ostatnią sytuację, w której zetknąłem się z ludzką nienawiścią. Czy dotyczyła mnie? Jak zareagowałem? Jak zareagował ten, kogo nienawiść dotyczyła? Jak trzeba było zareagować?
Punkt 2. „Daj każdemu, kto cię prosi…”. Odpowiadać dobrem na zło – to strategia ewangeliczna. Zło nie zostanie usunięte, ale może być zastopowane przez dobro. Jeśli nie czynimy dobra, zło ma szansę nas ogarnąć i zniszczyć. Czy przykłady czynienia dobra wbrew złu, o których mówi Jezus mnie pociągają? Czy postąpiłem już zgodnie ze słowami Jezusa? Czy chciałbym tak postępować? Dlaczego nie chciałbym? Co mówią mi moje uczucia?
Punkt 3. „Dawajcie a będzie wam dane”. Niezależnie od tego jak silne jest zło, mamy dawać. Dawanie jest sposobem na życie. Na życie wieczne przede wszystkim. Odmierzą nam taką miarą jaką mierzymy. Mierzę miarą dobra i miłości – otrzymam miłość i dobro. Mierzę miarą zła – otrzymam karę za zło, które popełniłem. Jaką drogę wybieram? Dawania czy ścigania zła?
7. Modlitwa końcowa:
- prosić o umiejętność czynienia dobra.
- podziękować za miłość Jezusa.
- powierzyć się Matce Najświętszej, wstawiającej się za wszystkimi, którzy proszą.
8. Refleksja po modlitwie: Rozważę, czy jestem zadowolony z modlitwy, za co podziękuję, co będę starał się poprawić.